Renuntarea la cumparare
Produsele achizitionate la distanta se pot returna conform O.U.G. 34/2014. Consumatorul are dreptul sa notifice in scris comerciantul ca renunta la cumparare, fara penalitati si fara invocarea unui motiv, in termen de 14 zile de la primirea produsului sau, in cazul prestarilor de servicii, de la incheierea contractului. Returnarea produselor se va face pe cheltuiala clientului, in termen de 14 zile de la denuntarea contractului. Se recomanda utlizarea aceluiasi serviciu de transport utilizat pentru receptionarea produselor.
Definitia contractului de vanzare (art. 2, 5.): orice contract in temeiul caruia profesionistul transfera sau se angajeaza sa transfere proprietatea asupra unor produse catre consumator, iar consumatorul plateste sau se angajeaza sa plateasca pretul acestora, inclusiv orice contract care are drept obiect atat produse, cat si servicii.
Incheierea contractului are loc in momentul emiterii facturii fiscale si nu la lansarea comenzii sau emiterea confirmarii automate de primire a acesteia.
Art. 12 mentioneaza ca exercitarea dreptului de retragere pune capat obligatiilor partilor contractuale. Produsul returnat trebuie sa fie in aceeasi stare in care a fost livrat (in ambalajul original cu toate accesoriile, cu etichetele intacte si documentele care l-au insotit). Nu se accepta pentru returnare produsele care prezinta modificari fizice, lovituri, ciobiri, zgarieturi, socuri, urme de folosire excesiva si/sau interventii neautorizate etc.
Prevederile OUG 34/2014 se aplica doar consumatorului definit ca orice persoana fizica sau grup de persoane fizice constituite in asociatii asa cum sunt definite la art. 2 pct. 2 OG 21/1992 privind protectia consumatorilor, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
Consumatorul este responsabil doar in ce priveste diminuarea valorii produselor rezultata din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor si functionarii produselor. In conformitate cu Directiva 2011/83/UE, punctul (47) din prezentare: pentru a stabili natura, caracteristicile si modul de functionare a bunurilor, consumatorul ar trebui sa le manuiasca si sa le inspecteze in acelasi mod in care i s-ar permite sa o faca intr-un magazin; de exemplu, consumatorul ar trebui doar sa probeze un articol de imbracaminte, nu sa il poarte.
Unele produse sunt marcate cu un sigiliu aplicat de producator pe ambalaj. Acest sigiliu nu este prezent in mod obligatoriu, prezenta lui fiind specifica producatorului. Prezenta sigiliului nu este obligatorie pentru a demonstra ca produsul este exact in forma si conditiile in care a fost eliberat de catre producator. Deteriorarea sigiliului nu aduce nici o limitare dreptului de renuntare la contract.
Smittenly Trading S.R.L. poate refuza colaborarea cu consumatorii care au abuzat de dreptul de a renunta la cumparare. Notificarea acestora se va face anterior impunerii restrictiilor privind vanzarea de produse sau servicii.
Procedura de retragere din contract
Exercitarea dreptului de retragere
Consumatorul informeaza Smittenly Trading S.R.L. cu privire la decizia de retragere din contract prin una din variantele: model formular sau o declaratie neechivoca facuta pe un mediu durabil (hartie, mail sau fax). Consumatorul are la dispozitie 14 zile de la primirea produselor pentru a anunta retragerea din contract.
Pentru returnarea produselor avem doua modalitati prin care poti face asta: ridicare de catre curier sau retur in easybox.
RETUR PRIN CURIER
Pentru exercitarea dreptului la retur, cumparatorul este rugat sa completeze formularul de retur (click) si sa il transmita companiei.
- Completeaza toate campurile obligatorii pentru retur. Poti mentiona una dintre adresele catre care ti-am mai facut livrari sau poti adauga o adresa noua.
- Curierul te va contacta in momentul in care vine sa ridice returul de la tine. Pana atunci, te rugam sa impachetezi produsele pe care vrei sa le returnezi in ambalajele originale.
- In cazul in care comanda pe care o returnezi a fost facuta printr-un card de credit sau card de debit, suma va fi restituita in contul asociat acestuia. Daca ai platit prin alta metoda, poti alege sa primesti banii intr-un anumit cont bancar.
- Odata ce inregistram solicitarea ta de retur, te te vom tine la curent cu statusul acesteia prin e-mail si/sau SMS despre statusul comenzii.
Dupa ce verificam produsele pe care le-ai returnat, iti vom spune daca toate conditiile de retur au fost indeplinite.
Apoi te vom anunta in momentul in care iti restituim suma echivalenta returului tau.
Trebuie sa stii: un formular de retur este aferent unei comenzi. Daca vrei sa returnezi produse din comenzi diferite, va trebui sa reiei procesul de mai sus pentru fiecare comanda plasata.
RETUR IN EASYBOX
Pentru exercitarea dreptului la retur intr-un locker easybox, cumparatorul este rugat sa completeze formularul de retur easybox (click).
- Adauga apoi easybox-ul la care doresti sa lasi coletul tau retur. Poti selecta unul dintre lockerele easybox catre care ti-am mai facut livrari sau poti adauga un easybox nou.
- In cazul in care comanda pe care o returnezi a fost facuta printr-un card de credit sau card de debit, suma va fi restituita in contul asociat acestuia. Daca ai platit prin alta metoda, poti alege sa primesti banii intr-un anumit cont bancar.
- Vei primi in scurt timp pe email codurile PIN si QR cu care sa deblochezi sertarul easybox la returul comenzii. Pana atunci, te rugam sa impachetezi produsele pe care vrei sa le returnezi in ambalajele originale.
- Asigura-te ca acestea incap intr-unul dintre sertare. Dimensiunile acestora sunt:
• mare - 47 cm x 44 cm x 39 cm
• mediu - 47 cm x 44 cm x 20 cm
• mic - 47cm x 44 cm x 10 cm
- Cand ajungi la easybox, scaneaza codul QR sau tasteaza PIN-ul primit prin email si SMS, apoi plaseaza coletul in locker si asigura-te ca ai inchis easybox-ul.
Iti reamintim ca daca depasesti intervalul de timp acordat, cererea este anulata si trebuie sa plasezi o noua cerere de retur din contul tau.
Dupa ce verificam produsele pe care le-ai returnat, iti vom spune daca toate conditiile de retur au fost indeplinite.
Apoi te vom anunta in momentul in care iti restituim suma echivalenta returului tau.
Trebuie sa stii: un formular de retur este aferent unei comenzi. Daca vrei sa returnezi produse din comenzi diferite, va trebui sa reiei procesul de mai sus pentru fiecare comanda plasata.
Verifica restrictii si conditii de transport in easybox (click)
Obligatiile care revin Smittenly Trading S.R.L.
Rambursarea integrala a sumelor primite ca plata, in afara de cheltuilele de expeditie pentru retur care revin in sarcina clientului. Rambursarea sumelor se va face folosind aceleasi modalitati de plata rezonabil aplicabile (in cazul platii numerar la livrare, rambursarea se va face prin transfer in cont bancar transmis neechivoc de consumator). Indeplinirea obligatiei de rambursare se face face in termen de 5 zile lucratoare de la receptionarea produselor.
Obligatiile care revin consumatorului
Produsele sunt predate unei persoane autorizate (curier desemnat) fara intarziere nejustificata si in decurs de maxim 14 zile de la anuntarea deciziei de retragere din contract. Consumatorul suporta costurile de returnare. Consumatorul este responsabil doar in ce priveste diminuarea valorii produselor rezultata din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor si functionarii produselor.
Produse excluse, fara drept de returnare
Urmatoarele categorii de produse nu se pot returna decat daca sunt sigilate/ cutia nedeschisa/ cutia nu prezinta urme in interior ca a fost deschisa:
Costurile de retur pentru situatiile prezentate mai sus (nu si in cazul renuntarii la cumparare) cad in sarcina magazinului nostru.
Solicitarile de retur se notifica pe site-ul nostru catre Departamentul Suport Clienti in termen de 48 de ore de la primirea produsului.
Mentiune
In toate cazurile de mai sus, cu exceptia celui referitor la defectele in perioada de garantie, produsele trebuie returnate in starea in care au fost primite, de preferat in ambalajul original si obligatoriu insotite de toate accesoriile si documentele originale. Deteriorarea produselor sau punerea intr-o stare ce face imposibila revanzarea lor, poate genera costuri de aducere la conformitate/stare initiala de pana la 100% din valoarea produsului.
Orice modificare a starii produselor sau deteriorarea ambalajului original a acestora ce face imposibila vanzarea produsului ca nou, duce automat la aplicarea unei proceduri de returnare supusa unor taxe administrative de readucere a produselor la starea in care au fost livrate; taxele sunt cuprinse intre 0 si 100% din valoarea initiala a produsului. Cuantumul taxei administrative va fi comunicat catre client la receptionarea produselor deteriorate/modificate.
Anulare comanda
Ati inregistrat comanda si doriti sa o anulati?
Comenzile anulate raman vizibile in istoric. Daca doriti sa modificati partial produsele din comanda sau sa adaugati, modificati date de facturare sau de livrare, trebuie doar sa trimiteti un mesaj din comanda catre noi. Modificarile vor fi operate in timpul programului de lucru.
In cazul in care doriti sa anulati o comanda, puteti trimite solicitarea anularii comenzii prin: mesaj la comanda, mesaj email catre Departamentul Vanzari, prin SMS sau telefonic.
Comanda anulata a fost achitata online?
In momentul anularii unei comenzi achitate cu card online, se trimite automat email de anulare plata catre procesatorul platii, iar banii se vor vedea in cont in aproximativ 3 zile.
Comanda anulata a fost achitata prin Ordin de Plata?
Inseamna ca banii sunt in contul StickerZone. Ii puteti solicita si se va efectua retur in contul dumneavoastra (tot prin transfer bancar) sau ii puteti folosi la o viitoare comanda
Suport clienti
contact@stickerzone.ro